Sidor

fredag 11 februari 2011

minti

Min nya dator heter minti. Den gröna datorn i samma serie kallas "minty green". min är "candy pink" och mint är en godissmak.

Jag har haft lite problem med den, men de flesta är lösta. Endel av hårdvaran i den är så pass ny att stödet för den inte är riktigt utbyggt, men det är helt okej. Det löser sig snart ifall jag inte orkar lösa det själv ^_^

Att installera operativsystem får en att tänka efter kring hur man använder sin dator. Jag blev tvungen att upptäcka vilka program jag använder mest. Vilka jag saknade först när jag installerat systemet.

Efter att ha installerat systemet började jag med att se till att jag kom ut på internet. Sen såg jag till att jag kunde twittra och först efter det installerade jag ett grafiskt gränssnitt. Efter det blev det webbläsare och sen IRC-klient. Efter det har jag installerat ett eller annat småprogram (och ett officepaket), men när jag nått dit var jag nöjd. Härom dagen installerade jag en mediaspelare för jag ville lyssna på radion.

Det känns bra att ha ett nytt fräscht system på en ny, mångfaldigt skarpare, dator än vad jag hade tidigare. Dessutom har jag på riktigt insett att jag faktiskt använder datorn som ett kommunikationsverktyg snarare än någonting annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar