Sidor

tisdag 1 mars 2011

kortspel, nördighet

Varför hör jag inga nördnyheter nuförtiden? På CalCon i helgen fick jag massa nördiga nyheter över mig, åtminstånne känns det så. Jag känner mig lite isolerad, som nörd, men jag hoppas på att det ska lösa sig snart. Jag har, äntligen, lyckats föra över mina bokmärken från min gamla webbläsare till den på min mya dator och kan återigen få nyheter kastade i ansiktet. Jag är lycklig, även om jag är något sjuk.

Jag sjukade mig på jobbet idag. och har legat i soffan hela dagen, lyssnandes till radion eller slöandes på webben.

Jag är fortfarande brädspelssugen efter konventet. Men inte minst kortspelssugen. Konventets stora hit, för mig, var samlarkortspelat harrypotter. Korten har inte tryckts på flera år, så man bör i teorin kunna tanka ner dem alla och spela på lika villkor. På så vis skulle man kunna kringgå samlarkortspelens inbygda dilemma att den som har råd att köpa flest kort har störst chans att vinna. I övrigt så är harrypotterkortspelet ett lättspelat och mysigt kortspel. Dessutom har jag en kompis som köpt in en enorm mängd kort vilka man kan köpa ut några av ifall man har tur och lust. Man skulle kunna bygga ett par lekar att spela med, och sen sluta köpa kort. Eller göra som man bör och ta ner dem helt enkelt.

Jag ser fram emot udda vecka på söndag, öppet i lokalen och massa brädspel hoppas jag. Snart är det dags att börja blicka mot nästa CalCon också. Jag har pepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar