Sidor

lördag 26 mars 2011

vårblandning

Det har verkligen blivit vårväder nu. Enligt smhi har vi haft vår sen den 14e. Det stämmer ganska bra med vädret, förutom en kort omgång snö runt den 18e. Fortfarande har vi minusgrader då och då men som allra mest har vi plusgrader dygnet runt nu och jag har redan varit ute på skateboard i vår. Jag ska in till stan på brädan idag tänkte jag, det är lite sommarkänsla över det.

Jag fick min sista vårdbiträdeslön igår, nästa gång jag får lön blir det en undersköterskelön. Skilnaden är ganska stor. istället för 102 kr har jag 112 i timmen, det är mer än vad det låter. Jag kan inte riktigt skaka av mig att det känns otryggt att gå på timmar. Att aldrig veta hur många timmar man får jobba, eller hur mycket lön man kommer få. Men just nu verkar det som om jag är behövd iallafall. Så sparkontot ligger tryggt för denhär månaden och nästa. I slutet av april kommer jag få mer pengar än fullt studiemedel, det känns riktigt lyxigt. Jag tyckte studiemedlet var ganska stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar