Sidor

lördag 25 juni 2011

vecka 25

För att sammanfatta en ganska händelserikt vanlig vecka..

Måndag: Dagen efter en stor spelhelg i föreningen fick jag ett gäng med modeller, till ett figurspel, som jag beställt. Jag spenderade en ganska bra stund målandes dessa och de flesta börjar se ganska bra ut nu.

Tisdag: Sommarsolståndet. Vi blev bara fem som firade denhär gången, men vi grillade och såg på film, ett lagom firande för ett kallt sommarsolstånd. Vi har haft riktig sommarvärme men det verkar som den gömt sig nu när fösta semesterperioden snart ska börja.

Onsdag: Brädspelskväll i föreningen, Jag Fortsatte måla lite på mina nyinköpta figurer innan vi kom igång med brädspelen. Vi spelade en handfull olika spel och gjorde planer för nästa vecka, då ska vi spela harrypotterkortspelet. Det får räknas som ett brädspel för en dag :)

Torsdag: Var nere i lokalen igen, skulle ha rollspelat men vi saknade en spelare och var på ett sånt ställe i spelet att det var bättre att vänta till nästa gång, Vi spelade brädspel istället. Klockan var två på natten när jag kom hem, tre när jag la mig.

Fredag: Jag klev upp vid strax efter nio och var ganska trött den dagen. Vi spelade kubb på kvällen och såg på film efter det. Dogtooth är en av de märkligaste filmer jag sett, men den var riktigt bra. Den käns lite som ett socialt experiment och bitvis var den ganska jobbig att se på, men jag kan ändå rekomendera den. Det började bli ljust ute innan jag la mig efter att ha kommit hem strax efter två igen.

Lördag: Idag gick jag upp vid elvasnåret istället och har altså sovit nästan åtta timmar. Jag ska snart gå till jobbet och få storhelgs-OB.. Det känns helt okej. Jag ska försöka lägga mig tidigt. Jag kommer antagligen vara åtminstånne lite trött efter jobbet. Men jag är badsugen också så det kanske blir bad efter jobbet, vå får se.

Söndag: Det är udda vecka så det är spel i lokalen, Jag ska på fika hos en kompis på morgonen, sen ner till lokalen. På förmiddagen är det så få där så då kan man passa på att måla figurer och lite sånt. Sen när det kommer mer folk är det roligare att spela brädspel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar